Nordlys

Det er viktig for samholdet på trinnet at så mange som mulig velger å gå på AKS. Derfor satser vi på mange spennende aktiviteter og gode valgmuligheter for de største barna.

Art Attack:

Her får barna virkelig utfolde seg i bruk av materialer og kreativitet. Kun fantasien setter grenser! Det er vår flotte alt-mulig-kunstner Espen som driver denne gruppen. Espen har drevet ART-Attack her hos oss siden 2012, og har et bredt spekter av morsomme utfordringer til barna. De får prøve seg med alt fra malerkost og limpistol, til sag og hammer og gjennomfører både små og store prosjekter. De drar ned på Espen sitt verksted i startblokka på Linderud.

Påmeldingaktivitet etter høstferien.

Teater:

Teater er en kollektiv kunstform som krever samarbeid, egeninnsats og tilstedeværelse - alle er som små puslespillbrikker - like viktige og vesentlige for at puslespillet skal bli helt og perfekt. Vi er avhengig av hverandre og løfter i flokk. Slik tilbyr teateret sanselige, estetiske opplevelser samtidig som det tilbyr muligheten til å videreutvikle barnas sosialkompetanse. I år er det Jenny som skal ha teater med 3. og 4.trinn.

Påmeldingsaktivitet etter høst ferien.

Bibliotek:

Her får barna mulighet til å lese, bli lest for, låne/levere inn biblioteksbøker, høre på lydbok, spille spill og gjøre unna lekser i rolige omgivelser.

Frivillig gruppe.

Gymsal:

En aktivitet for de som trenger å løpe fra seg litt energi i løpet av dagen. Gymsal er en aktivitet med stor variasjon, hvor barna får utfordret alt fra sin muskelstyrke til presisjon, finmotorikk og fleksibilitet. Etter barnas ønske har vi aktiviteter som ballspill, frilek, hinderløyper, akrobatikk/turn og mye mer!

3.trinn har gymsal tirsdag, torsdag og fredager i partallsuker. 4.trinn har gymsal mandag, onsdag og fredag i oddetallsuker

Dette er en frivillig aktivitet

Hobby/perling:

Vi veksler mellom bruk av egen fantasi og at de får prøve seg på å følge oppskrifter. Det blir både korte prosjekter og noen lengre som de kan holde på med over flere uker. Her får de prøve seg på varierte teknikker og materialer.

Strikkeklubb:

En gruppe for de kreative som ønsker rolige omgivelser, men allikevel en stor utfordring. Her får barna utfordret finmotorikken samt at de selv skal skape sine egne design, farger og former på det de strikker. De begynner i det små med teknikk og generelle strikkeferdigheter, og på slutten av året skal de kunne strikke sitt eget prosjekt, som en lue, en enkel genser, pannebånd e.l. La designerspiren gro!

Frivillig gruppe.

Matgruppe:

Vi har matgruppe for 3.trinn

Her lærer de å følge oppskrifter, lære hvordan man måler opp og forskjellen på dl, l. De lager forskjellige matretter og siste gangen er det baking av noe godt de kan kose seg med.

Påmeldingsaktivitet etter høstferien

Turgruppe:

Turgruppen drar ut i skogen og koser seg med bål og griller.

De finner på masse gøy i skogen og bruker det som skogen kan tilby av aktiviteter. Vi drar sammen med 2.trinn, 3.trinn og 4.trinn.

Påmeldingsaktivitet etter høstferien

Basen for 3. og 4. trinn på aktivitetsskolen.

Baseleder: Marianne Skjefte

Vårt tilbud 2023/2024