Utlån og leie av lokaler på Tonsenhagen skole

Tonsnehagen skole låner ut lokaler til frivillige organisasjoner med tilbud til barn og unge under 25 år og andre aktører. Det er søknadsfrist 1. juni eller 1. november for semesterlån til påfølgende semester og skolen låner også ut lokaler til enkeltstående arrangement gjennom hele skoleåret.

Dersom man ikke kvalifiserer til gratis utlån av skolelokaler er det mulig å leie til selvkost. Se Oslo kommune sine hjemmesider. Her finner du også søknadsskjema du kan sende til skolen.

Disse typene frivillige organisasjoner med lokal forankring i Oslo kan låne skolelokaler gratis:
• Frivillig organisasjon som tilbyr aktiviteter til elevene ved den aktuelle skolen.
• Lokal eller byomfattende organisasjon som tilbyr aktiviteter for barn og unge under 25 år.
• Idrettslag som tilbyr aktiviteter i gymsal for barn og unge under 25 år eller trening for psykisk utviklingshemmede uansett alder.
• Opplysningsorganisasjon som oppfyller kravene i voksenopplæringsloven.

Frivillige organisasjoner som tilbyr andre aktiviteter enn det som er beskrevet ovenfor kan leie skolelokaler til selvkost.

Tonsenhagen skole har følgende lokaler til utlån / utleie:

• Aula (plass til 100 personer)
  • Musikkrom/Black-box teater (100 kvm)
  • Klasserom og spesialrom (60 kvm)

Skolen er åpen for overnatting ved større arrangementer. Ta kontakt med skolen direkte ved forespørsel om overnatting.

Utlån/utleie av skolens lokaler er fra kl. 17.00 til kl. 21.00 mandag til torsdag. Tilsynsvakt er til stede disse dagene. Det er ikke utleie i skolens ferie og fridager eller når skolen har egne arrangementer i lokalene.