Slik logger du inn i Skoleplattform Oslo

Du får tilgang til Skoleplattformen på nettsiden til skolen. Logg deg med ID-porten din.

Skolemelding

Skolemelding er meldingsverktøyet til Osloskolen. Du kan velge om du vil laste ned Skolemeldings-appen eller bruke meldingsverktøyet i Skoleplattform Oslo. Les mer om Skolemelding.

Barnets lærere

Du får en oversikt over lærerne til barnet ditt med kontaktinformasjon.

Klasselister

I klasselisten ser du kontaktinformasjon til foreldrene i klassen til barnet ditt. I oversikten ser du bare foreldre som har gitt samtykke til å dele informasjonen.

I «Min profil» kan du velge om du vil dele telefonnummer, e-postadresse og bostadadresse. Hvis kontaktinformasjonen om deg er feil, må du ta kontakt med skolen din.

Verktøy

Under verktøy-fanen ser du oversikt over fag, vurderinger, fravær og hvilke samtykker du har gitt for barnet ditt.

Trenger du hjelp?

Hvis du opplever problemer med påloggingen til Skoleplattform Oslo, ta kontakt med skolen barnet ditt går på.