God sommer

Elever som sitter på kulen på Linderudkollen hoppbakke og ser utover Lillomarka.

Vi legger bak oss et underlig år med store variasjoner i organisering av skolen. Vi har vært i klassekohorter og gruppekohorter. Vi har hatt elever, klasser og ansatte i karantene. Noen flere ganger. Men nå er dette rare skoleåret snart ferdig og vi har begynt å venne oss til at gult nivå nesten er helt vanlig skole.

Vi har jo også klart å holde skolen i gang og har gjennomført en variert og god undervisning på til dels nye måter. Vi har brukt skogen masse og vi har lært mye om digitale plattformer og digitale arbeidsformer. Selv om vi nå håper på en snarlig slutt på koronatid og syns det har vært skikkelig slitsomt til tider, har vi også høstet en del gode erfaringer som vi vil videreføre til høsten.

Vi gleder oss til å ta imot nye og gamle elever den 16. august, forhåpentligvis uten korona restriksjoner. Det er nesten helt fullt på høstens 1.trinn, vi har 77 elever på lista og har plass til 84.

Det gror godt i plantekassene! Tusen takk til foreldrene i skolehagegruppa og til alle foresatte som har bidratt med frø. Vi fikk dessverre avslag på Grønne midler fra bydelen, men har allikevel klart å få tak i gratis plantekasser. På dugnad fikk foreldrene satt opp kasser, spadd jord og deretter har AKS sådd og plantet. Nå må det aktiv vanning til for at dette skal bli noe av og skolehagegruppa har laget en rulleringsordning for å sikre at plantene får vann jevnlig, også i sommerferien.

Vi ønsker alle elever, foresatte, ansatte og naboer en riktig god sommer.